Log in als bestaande klant

Ca ‘de’ Medici

De voormalige Restaurant eigenaar Remigio Medici verkocht zijn ‘osteria’ in Reggio Emilia om zo voldoende kapitaal te verzamelen voor een stuk land en het bouwen van zijn nieuwe droom: een wijnbouwbedrijf. Dit deed de 48 jarige vader op het moment dat zijn zonen oud genoeg waren om mee te kunnen werken aan het realiseren van een familie Wijnhuis, vandaag de dag nog altijd geleid door de Medici familie.
“Ca ‘ De’ Medici” werd opgericht in het jaar 1911. In die tijd was het verkopen van wijn exclusief in bulk de gang van zaken. Weliswaar een grote gok, maar Remigio begon daarnaast met het produceren en verkopen van gebottelde Lambrusco. Het grote voordeel aan dit initiatief waren de hogere verkoopprijzen echter bleef het succes lange tijd uit. Door een hoop tegenstand van de markt, doordat zijn wijnmakerij nog te kleinschalig was en de uitdaging om van Lambrusco een alledaagse gewoonte te willen maken waren de productiekosten torenhoog en kreeg het product geen voet aan de grond. Helaas heeft Remigio Medici het uiteindelijke succes niet mee mogen maken omdat hij na vier jaar plotseling overleed. De oudste zoon Regolo, toen 21 jaar oud, nam de leiding over en bracht het wijnhuis naar de toekomst. Tot einde van de Tweede Wereldoorlog lag de focus op bulk productie van wijn dat werd verkocht in de lokale markt van Emilia-Romagna en omliggende provincies. Na de oorlog kwam het echte omslagpunt en bracht het Ca’De’Medici’ zijn doorslaand succes. Er kwamen veranderingen in de nationale handel, de productie onderging technische verbeteringen en kwamen er drastische veranderingen in de eet- en drinkgewoontes van mensen. Het wijngoed groeide explosief. Hand in hand met deze ontwikkeling werd er nieuw leven geblazen in Remigio’s concept Lambrusco. Er werd een hele Lambrusco serie geproduceerd van een goede basis lijn tot aan de hoogst haalbare kwaliteit in de regio. In de jaren ‘ 70, destijds 4 generaties verder, besloot Renzo (kleinzoon van Remigio) vanwege het concurrentievermogen en de daling van de Italiaanse markt te straten met de verkoop van wijn in buitenlandse markten. Wederom een grote succesfactor gebleken.

Ca ‘de’ Medici